תוכנית ארכיון דו לשונית. "חלון". תמר ונידא.

יוצרים סיפור רדיו (הסכת) תשע"ה 1  2   3    תשע"ו   תשע"ז    תשע"ח   תשע"ט   תש"פ  תשפ"א

תשפ"ב     תשפ"ג   

כמה מילים על השם "הסכת" - פודקאסט:

המרשתת מאפשרת הפצה רחבת היקף, דרך יישומים שונים, של תוכניות וסיפורים

ויזואליים וקוליים. השם החדש שניתן היום לתוכניות הוא "פודקאסט" - "הסכת"

https://he.wikipedia.org/wiki/פודקאסט

הביטוי הַסְכֵּת וּשְׁמַע   מתייחס להקשבה מלאה

"הַסְכֵּת וּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל, הַיּוֹם הַזֶּה נִהְיֵיתָ לְעָם לַה' אֱלֹהֶיךָ" (דברים כז ט)

 אבל גם תוכניות וידיאו (חוזי בעברית) מכונות פודקאסט ובעצם הן וידיאו קאסט.

 

 

מתוך הפתיחה לספרו של עמוס עוז - "מתחילים סיפור"

 

יוצרים ספור רדיו (חורף אוסנות)

 

תמונת המיקס

 

 

ה ס כ ת ש י ר 

 

 

דרכי הבעה והעשרה  ובשבחי הלימוד בעל פה

איך שיר/שירה  וקטעי פרוזה שנגעו בנו רגשית ושאותם אנחנו זוכרים בעל פה בצירוף חומרים מסביבתנו המידית יחד

עם עלילה דוקומנטרית או דמיונית מתחברים במארג אסוציאטיבי למקשה אחת, לסיפור רדיו שבו הקול האנושי

הוא המדיום.

 

הדגמה - "פתאום היה ים"    הטקסט

 

מרכיבים ואסוציאציות סביב הנחת יסוד פירוט התהליך

(ההתחלה בשורה סתמית ללא הקשר שצצה יש מאין : "פתאום היה ים"  / ים כנרת / "שם הרי גולן" /

רעיון של טיול עם אבא /  אי מייל אקראי על פילולוג , מחבר את האבא לתחום הזה.

אבא שמספר סיפורים ומקפיד על הגייה ומוסיקה של השפה/

זיכרון משיר שנלמד בעלפה בבית הספר באנגלית מתוסף לחומרי הקולג'.

וכדי לחבר את הכל - הנחת היסוד היא שהאבא בחר במקצועו כי גמגם בילדותו והילדים צחקו עליו והוא עשה

תרגילי דמוסתנס כדי להפטר מהנכות והצליח בגדול./

עלילה – אני הולך לאיבוד בחיפוש אחר אליהו הנביא והנער הלומד מפיו תורה.

הנחת יסוד שנייה - סקרנות ודמיון הם סיבת החיפוש אחרי ארמון דמיוני והליכה לאיבוד.

תוך כדי כתיבה מתגלה לי מערכת היחסים בין ההורים - ושורה משירו של אדגר אלן פה בתרגום ז'בוטינסקי -

רשת אסוציאציות סביב הנחות היסוד והעלילה)

הקטע נכתב להאזנה, לאינטרפרטציה של קריין/שחקן

 

המעגל השלם הוא סכום חלקיו

 

הונדה. סינרגיה. השלם גדול מסכום חלקיו.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                                               

                                                       

 

 

הסיפור של עומר מורג - "נשיקות מתחת לשולחן"   הטקסט - חומרים וסיפור

 

תמונת המיקס

 

הספור של אלמוג בנימין - "קשרים"   הטקסט - חומרים וסיפור

  תמונת המיקס

 

 

הסיפור של מתן אלגריסי בפורמט של ראיון - "לבד על ההר"   טקסט

תיתכן סיבה שתוליך לשתי תוצאות. תלוי בזווית הראיה .

הגיבור בסיפור הזה רואה את הגשמת חלומו כקודמת לשלומו ולחייו. חווית חלומו ממשית יותר מהישרדותו.

לעומתו החבר רואה את התוצאה כאסון, כהפסד לו ולסביבה. הפוטנציאל שהלך לאיבוד הוא טרגדיה.

                                              

 

 

הסיפור של יעל שיפמן בפורמט של מונולוג - "הולך לאיבוד"    טקסט

 

 

לשאר הסיפורים 2