title radio3 archive

                                            

                 radio@mail.huji.ac.il

ארכיון סדנאות   

 סדנאות 50755 , 50707 , 50751 

סדנת העבודה המעשית ברדיו  

סדנת כתיבה והפקה רדיו טלוויזיה ומולטימדיה.   

סדנת קול והופעה מול מצלמה

רטוריקה עיין ערך. אריסטיקן פולמוסי, מעורר ויכוח, גורר עימות, מסכסך

תרגילים ויזואליים  

מסלול שידור חי  

ארכיון שידורים 

סדנת עריכת תוכניות מוסיקה לרדיו

האזינו  לתכניות 

קורסי קיץ   א2003   ב2003   2005 

אורחים בסדנאות 

                          

המחלקה לתקשורת זמריר

106 f m אות

                          

חברים ברשת

 

 

 

סדנת העבודה המעשית ברדיו 50708

מסלול א

השילוב של כתיבה, קריינות משחק והגשה וקריאה אומנותית - סיפורת ושירה, ועריכתם  במסגרת של תוכנית רדיו משולבת מוסיקה ושירים מקנה למשתתף בסדנה זו ניסיון ראשוני בעבודת הרדיו הבסיסית

העבודה שלנו דומה בעצם להרכבת פאזל. היכולת שלנו לחבר קטעים שונים זה מזה לתמונה משמעותית. אנחנו מדברים גם על סינרגיה . השלם גדול יותר מסכום חלקיו. לא רק בתוכניות רדיו גם בתוכניות טלוויזיה ומולטימדיה רבות נמצא שהתוכנית  מורכבת מעבודת נמלים של כתבות,שירים,הדגמות, דרמה, ראיונות, פרשנויות וכו'...כוחה של התוכנית הוא בדבק המחבר את חלקיה. עד כמה החלקים השונים רלוונטיים זה לזה?...והכתיבה האם היא מקשרת היטב בין החלקים משכנעת , קולחת?..איך מתבצעת ההגשה ומשרתת את הכתוב? הסגנון  והקצב גם להם כמובן חלק חשוב בבניית התוכנית וביצירת עניין והקשבה

תכנית עבודה

בחירה אישית של קטעי פרוזה שירה ודרמה. כתיבת קטעים מקוריים ודברי קישור. הורדת שירים ומוסיקה למחשב על פי בחירה אישית . הקלטה של כל קטעי ההגשה ועריכתם לתוכנית שלמה מוכנה לשידור בתחנת הרדיו שלנו קול ישראל באוניברסיטה העברית 

     

במהלך התוכנית  יש להודיע  3\4 פעמים: אתם מאזינים לתוכנית .... ברדיו הר הצופים , קול ישראל באוניברסיטה העברית.

   

מועד הגשת התוכנית - סוף הסמסטר 

 

 

מסלול ב סדנת 2010                                        

1 . הכנת  ראיונות העוסקים במחקר להפצה באתר האוניברסיטה.

2 . הפקת דקה של אייטם לשידור ברדיו המסחרי המשדר בתדר 101 אפ אם.

 

לפניכם דוגמאות מוקלטות של ראיונות כאלה ודקת שידור "קצר על מחקר" (חוקי חמורבי בתל חצור)

 

לחץ להאזנה או הורדה:

 

קצר על מחקר

 

פרופסור אמנון בן תור

 

ד"ר שרון צוקרמן

 

שיטת העבודה: אימון בהקלטה ועריכה בתוכנת קול אדיט. איסוף חומר מאתר האוניברסיטה ומקורות אחרים. ניתוח המרכיבים החשובים ומעניינים במחקר. בניית שאלות. הכנת המרואיינים לראיון. קביעת מועד הקלטה. הקלטה. עריכה.

בהקלטה, בנוסף לשאלות המוכנות והשיחה הספונטנית, יוכנו משפטי מפתח שהם קיצור של עקרי המחקר. הכותרות. המרואיינים יתבקשו לומר אותם. האמירות המתומצתות האלה אמורות להועיל לנו בעריכת הדקה הקצרה  לשידור בתדר אפ אמ.

 

 

הדרכה (לחץ על הקישור לקבלת המצגת)

 

קול, גלים ,תדירות  ,עוצמה  ודגימה -- הסבר בסיסי באנגלית --תחילה יש להוריד את הקובץ למחשב שלכם

 

הסבר על לחצני המצגת 

 

יצירת ספריה אישית

 

איך מדברים למיקרופון

 

איזון עוצמת הקלטה והקלטה במחשב

 

הקלטת שקט ועריכה: השתלת רווח בין משפטים ומחיקת מילה משפט או  רעש

    

Mp3    128kps   44100hz     :שמירת הקובץ  בפורמט

 

פילטרים  לתיקון רמות עוצמה והנמכת רחש רקע

 

חיבור כמה  קבצי קול זה אחרי זה

 

העברת שיר מכונן התקליטורים במחשב דרך התוכנה לדיסק הקשיח

 

"בישול" של כמה קבצים לקובץ אחד בחלון הרב ערוצי של התוכנה

 

שמירת סיישן בחלון הרב ערוצי

 

Cross fade    fade in    fade outקיצור קטע מוסיקלי ע"י שימוש ב -   

 

קיצור קטע  באחד הערוצים והזזת כל הערוצים שמימינו ביחד כדי לסגור את הרווח

 

Mp3     32kbps    22050hz   שמירת קובץ בפורמט המתאים לאינטרנט:

 

פרטים על המרצה והעורך בספריית המיועדת לאינטרנט

 

ארגון הכפתורים והלחצנים במיקסר הגדול שעל השולחן באולפנים 1 ,  2 

 

מיקסר כרטיס הקול שבמחשב וההתחברות לכרטיס הקול

 

 

 

:תשומת לב ובדיקת יחסי עוצמות בין מוסיקה לדיבור יחסכו מכם את התוצאה הזאת

 

                                        

אתרים רלוונטיים לנושאי הלימוד                                     

 

COOL EDIT PRO Adobe Audition TUTORIAL

DIGITAL AUDIO                    

http://www.webdiner.com/webadv/intro/glossary.htm

 

 תרגיל

קולאג - מאת אורן הנר - תקשורת  בריאת האדם        כמה מילים על הקולאג - טקסט 

 

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

מסלול שידור חי באולפן - סטאג' קורס 50107

השלמת 14 שידורים כולל דפי משדר כתובים......2 נקודות זכות ללא ציון.

                                                                            

    האולפן נמצא בבניין בי"ס לחינוך במפלס התחתון ליד אולם הרצאות  283

הנכם מוזמנים לבקר באולפן בימים א-ה  בשעות   22:30 - 19:30   טל. 5882277

                                              

מידע על הכנת תוכנית לשידור חי

אפשר ורצוי לשדר בזוגות תוכנית פרי יצירתכם שעה בשבוע (60 דקות) תמורת שתי נקודות זכות.

התוכנית מבוססת על הרעיונות האישיים שלכם.

דף עזר יסייע לכם לארגן את נושאי התוכנית ולגבש את רעיונותיכם לכל תוכנית ותוכנית.

אנחנו רוצים לראות רק את הדף המפורט לתוכנית הראשונה (פיילוט) ועל פיו נאשר לכם להשתתף במסלול השידור הישיר.

הדרכה תינתן על ידינו באולפן. אתם גם השדרנים גם העורכים גם המפיקים וגם הטכנאים. לא להיבהל! האולפן בנוי בצורה כזו שאין צורך באנשים נוספים שינהלו לכם את התוכנית. בכל מקרה תמיד יהיה אחראי משמרת בסביבה לעזור לכם. 

 

ההבדל בין הקורס הזה לקורסים אחרים הוא שבזמן שבשאר הקורסים מתחיל הלחץ של מבחנים ועבודות בסוף הסמסטר, בקורס הזה אין לחץ כזה אולם בתחילתו  יהיה עליכם להשקיע זמן כדי להכין את עצמכם לשידור ברמה סבירה.

אין מבחן או עבודת בית בסוף הקורס. סיימתם 14 שידורים (שידור אחד או שניים בשבוע) וסיימתם את הקורס. אתם מסיימים את הקורס עם ניסיון וידע מעשי כשדרנים/כתבים/עורכים ומפיקים ברדיו. 

 

השידורים הם בימי א-ה בין החל ב-20:00 בתדר FM 106 בירושלים התדר החינוכי של קול ישראל. ובאינטרנט. נקודות הזכות תינתנה על סמך השתתפות רצופה בשידורים. עליכם לפנות למזכירות החוג שלכם כדי לקבל את אישורם להצטרפותכם לסדנת השידור החי, ולקבל את אישורינו רק לאחר ששלחתם אלינו דף עזר כמפורט.

 

נושאים אפשריים לתוכניות: מוסיקת האוס, טראנס, פופ, מוסיקה לאטינית, רוק אינדי, תוכנית על איכות הסביבה, יחסי דתיים חילוניים, יחסי ישראלים ערבים, רכילות,  בינו לבינה,  סאטירה, קומדיה, כתבות תחקיר, תוכנית ראיון עם מומחים, תוכנית ראיון של דוקטורנטים, תוכנית על משפטים, ענייני סטודנטים, דיבייטינג,  תלונות, ספורט, כיסוי התקשורת הזרה, אומנות, עצות, ועוד ועוד ועוד...  

 

 

עליכם להירשם במשרד המחלקה לתקשורת לפני תחילת הסטאג'.

בגמר הסטאג' שילחו למוטי באי מייל דיווח על 14 התוכניות ששידרתם (או יותר) ומה היו תפקידי ההפקה וההגשה שבצעתם ובקשו את שתי הנקודות המגיעות לכם. רישום הנקודות אינו אוטומטי ! יש להגיש למוטי את הדיווח המבוקש !

 

מוטי אי מייל:  

radio@mscc.huji.ac.il

 

 

מסלול אפשרי אחר בסטאג' - הכנת 7 כתבות בנושאים שאתם בוחרים.

 

אורכה של כל כתבה 2-6 דקות ויהיו בה שניים שלושה אינסרטים - קולות של מרואיינים מהשטח.לידיעתכם! להערכת התזמון של הכתבה כל שתי מילים הן שנייה.

את הכתבות הכתובות עליכם לשלוח ל - radio@mscc.huji.ac.il

אחרי תיקונים והערות תצאו להקלטה לשטח ואחר כך תקליטו גם את עצמכם במחשב ותערכו את הכתבה לשידור.

(שתי נקודות זכות בלי ציון אבל המון ניסיון שיועיל לעתידכם)

 

(הורידו את דף העזר.  לתוכנת וורד. (ניתן להורדה רק במחשבי האוניברסיטה)  

radio@mscc.huji.ac.il  מלאו את פרטי התוכנית  והחזירו אלינו

טלפון לשאלות נוספות - נא להשאיר הודעה ונחזור אליכם   5881472  

 

הוראות למילוי דף העזר:

 

מצד ימין של הטבלה יש למלא את שם הנושא, נניח "ראיון טלפוני". באמצע הטבלה יש למלא את הפירוט של הנושא - שם המרואיין, נושא הראיון, שאלות למרואיין , עמדתו בקשר לנושא וכו'... מצד שמאל יש לכתוב כמה זמן יארך הראיון, נניח 4 דקות.

 

במלבן הבא בצד ימין אכתוב : "דברי סיום לראיון". באמצע אכתוב את דברי הסיום עצמם בפירוט ובשמאל את משך דברי הסיום.

מובן שלפני הראיון אקדיש שורה שלמה בטבלת העזר לדברי הפתיחה לראיון כמו שעשיתי בדברי הסיום.

 

אחרי הראיון הטלפוני אני מתכונן בדוגמה הזאת לשדר שיר לכן

במלבן הבא  אכתוב בימין: "דברי קישור לשיר" . באמצע אפרט את דברי הקישור נניח: "שירו המפורסם של בוב דילן .......נכתב בשנת...... זו הייתה שנת הפרחים והסמים. מלחמת ויטנאם הייתה ברקע ואנשים רצו לברוח אל עולם שיש להם יותר שליטה עליו. נושאי המחאה שלהם הובעו היטב בשירים האלה שהתנגנו בכל תחנות הרדיו בארה"ב ובעולם כולו. בוב דילן..." בשמאל ארשום את משך דברי הפתיחה האלה כל שתי מילים הן שנייה לכן ארשום  במשבצת התזמון בשמאל: 40 שניות או  "0:40

 

במשבצת הבאה בצד ימין אכתוב: "שיר".  באמצע אציג את שם השיר ופרטיו: "הולך סובב הרוח מאת בוב דילן  ומצד שמאל אכתוב את זמן השמעת השיר.

 

וכך הלאה עד שתגיעו ל-60 דקות.

במהלך התוכנית תצטרכו להודיע כל 12 דקות בערך:

"אתם מאזינים לרדיו הר הצופים כל ישראל באוניברסיטה העברית". 

דף העזר הראשון חשוב לנו כדי שנלמד להכיר את נושאי התוכנית שלכם ואת סגנונכם .   

את הדף המלא והמפורט של השידור הראשון תוכלו לשלוח אלינו בדוא"ל או להניחו בתיבת הדואר של אולפן הרדיו.

 

דוגמה לדף עזר מלא

 

אולפני הרדיו נמצאים בבניין חינוך מול מסעדת חינוך לשעבר.

 

 

תוכניותאפשר לשמוע כאן ב icast   

 

                                          

חזרה לראש הדף

                                                                                                                                            

 

 

סדנת כתיבה והפקה רדיו טלוויזיה ומולטימדיה 50707

בסדנא זו נבחנים תהליכי עבודה יצירתית בכתיבה והפקה לטלוויזיה, רדיו ומולטימדיה.

צפייה וניתוח של קטעים מתוך סרטי תעודה, כתבות,  ודרמות טלוויזיה וקולנוע.    קטעים והדגמות באינטרנט וכן האזנה לקטעים משידורי רדיו ותסכיתים.

התנסות בפועל: הקלטת ראיון לרדיו, כתיבת תסריט לסרט קצר ותסריט מולטימדיה לאינטרנט. תסריט מצטיין יופק בפועל וישודר באתר

 

נושאי הסדנה

 

החוויה האישית. דחף יצירה ואינטואיציה.

השפעת ההפקה על התוצאה הסופית.עבודה בצוות.

שליטה בחומר. תחקיר, שינון והפנמה.

הקשר ההדוק בין ה"מה" וה"איך". סגנון, שפה, דיקציה, רהיטות ושטף דיבור ,צלילים, תמונות , רצף, קצב – עיצוב.

הפתיחה, הכותרת וקהל היעד.

הנחת יסוד, התחלה-אמצע-סוף, רצף אסוציאטיבי.

ראיון.

דיאלוג.

מונולוג.

תחקיר.

כתבה.

עיבוד. 

שילובם של כל המרכיבים בעבודת מולטימדיה יצירתית .

     

 נייר עבודה סדנת כתיבה רדיו טלוויזיה ומולטימדיה , מאי 08.

 

עבודות סיום:

1. ראיון רדיו 5-8  דקות בנושא שאתם שולטים בו היטב או מוכנים לערוך תחקיר רציני בנושא חדש. מומלץ לעסוק בנושא שכבר מכירים בגלל עומס הלימודים הכללי.

כל משתתף כותב ומקליט ראיון משלו. אפשר להתייעץ עם משתתף אחר ולהיעזר בו אך כל משתתף יגיש ויקליט  ראיון שלו. הראיון יחולק לשאלות ותשובות בין מראיין ומרואיין . את השאלות והתשובות אתם כותבים. הראיון יהיה כתוב ומוכן מראש. זה לא ראיון ספונטני. אף על פי שרצוי שישמע כך. (גם ראיון ספונטני טוב בנוי על בסיס הכנה מוקדמת וידיעת החומר)

הראיון יהיה בנוי במתכונת של הנחת יסוד בה נעסוק בסדנה.

 

2. תסריט לסרט קצר  1-5 דקות שעלילתו מתרחשת בקמפוס בלבד. הנושא חופשי אך גם הוא יהיה בנוי במתכונת של הנחת יסוד. תסריט מתאים יבחר להפקה.

 

3. מולטימדיה.

כתיבת רעיון לאתר אקטיבי באינטרנט על כל נושא (מקורי או תוך התבוננות בדפים אחרים ושילובם יחד). רצוי לשלב מרכיבים של תמונה וידאו קול וטקסט כולל מצגת

 

 הדף הראשון בתסריט נהג מונית

 

אפשרות : תרגיל  כתיבה למולטימדיה

 

איך הייתם ממחישים את ההסבר שלכם למונחים, הגדרות, או כל נושא הנראה לכם?למשל:

מה זה גן? 

מהי נקודת קיפאון?

מה זו מטונימיה?

מה זו פרה אדומה?

מה זאת אכסיומה?

הוכחת משפט פיתגורס.

ההסבר המומחש שלכם אמור להופיע באינטרנט וצריך להיות מורכב מתמונה, קול וטקסט.

מטרת התרגיל: התנסות בחשיבה יוצרת רב תחומית ובפתרונות יצירתיים.

השתתפות פעילה והגשת עבודות חובה.

 

ציון: עברית: 5-      הנחת יסוד:  5- ראיון    5- תסריט         הערכה:  3-              נוכחות: 1-  לשיעור.

 

 

 

 

 

 

 

תרגיל האסוציאציות של שירה 

השפעת דרך הקריאה על התוכן - הרגש

 

 

תרגיל האסוציאציות של נוגה 

שילוב תכנים ואסוציאציות באופן מלאכותי בעריכה

תמונת העריכה

 

 

HondaAccordAd.htm

 

http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/italy.html

 

 

החוזה שביו הסופר לקורא מתוך סיפרו של עמוס עוז "מתחילים סיפור

 

השכמה - התהליך - טקסט

 

לך ושוב - טקסט

 

אטיוד לשלוש שחקניות ומצלמה - טיוטה ראשונה - טקסט

 

הראיון  מנקודת מבטו של המראיין  טקסט(פוליטקה, צבא ואקטואליה)

 

הראיון  מנקודת מבטו של המרואיין טקסט(פוליטקה, צבא ואקטואליה)

 

הראיון תרגילים והדגמות

 

ראיון - צה"ל

 

כלי עזר בכתיבה - הנחת יסוד - טקסט

 

 

 

 

"אופוס קמפוס"

מגוון עבודות אקדמיות

סטודנטים מספרים על  נושא עבודתם.

 

 

הסכם מינכן וצרפת - גילי שטרנברג (2004)

 

תוכנית "נעלה" - רחל קפלן (2004)

 

טקס התה - אורית פיקלשטיין  (2004)

 

 

 

 

תוכנית ה -   אס  די  איי   של רונלד ריגן     במסגרת עבודה ביחב"ל שנה א'  -  יעל  גסטוירט       פרטים 

שינוי ושימור בזיכרון מלחמת ויאטנם בקולנוע ההוליוודי - גילי  קנלבאום  שנה ג' בחוג לתקשורת ועיתונאות ובתכנית אמירים.פרטים

מלחמת האזרחים בספרד כחלק מהתהליכים המרכזיים שארעו במאה העשרים

רינה בורטניק שנה א מדע המדינה  מבוא היסטורי לפוליטיקה בת זמננו

 

 

עיבוד מידע אינטואיטיבי    פרופ' אבי קלוגר מראיין את אייל רכטר      תקציר - טקסט 

הקליט וערך: חיים ויחמן

 

חזרה לראש הדף

 

 

סדנת קול והופעה מול מצלמה 50755

העבודה בסדנה היא מעשית. המשתתפים יתבקשו להופיע מול מצלמה ומיקרופון וכן לכתוב ולהכין את קטעי ההופעה. הנושאים שנעסוק בהם: דרכי דיבור ושפת גוף , כתיבה וניסוח, תוכן, סגנון, עברית, דיקציה, נאום , שיחה, ראיון ואלתור. עבודת הסיום כוללת שלשה קטעים שונים. האחד יהיה אלתור שיצולם במצלמה. השני מוכן מראש ומוקלט במיקרופון והשלישי גם הוא מוכן מראש  ומצולם.

תרגילי סיום ביוטיוב

 

חזרה לראש הדף

 

 

תרגילים ויזואליים

mt.scopus-youtube

 

אטיוד לשלוש שחקניות מצלמה ופנס בהשראת בקט  מאת מוטי ברכאן 

                         

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

ניואנס1

הקטעים צולמו במסגרת סדנת משחק למצלמה ודרמה רדיופונית

בתיאטרון פרגוד ירושלים

 

השכמה (חלום מעורר)  פורמט 1   (על פי רעיון של אסנת ליבוביץ ) השכמה פורמט 2    השכמה   פורמט 3

שלבי הכתיבה:טקסט 

צולם במסגרת סדנת כתיבה

 

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

תרגיל

 

האזינו לשלושת הקטעים:  קטע1   קטע2    קטע3

במה הם שונים זה מזה? שלחו את תשובותיכם עם שמכם המלא!

ל : radio@mscc.huji.ac.il עבור סדנת כתיבה

 

תרגיל 2

האזינו ל -   קטע הזה  

מתוך הקטע  בחרו את הפיסקה  החשובה והמתאימה ביותר לפתיח במתכונת הפתיח המודגם בתרגיל 1

תוכלו לשמוע דוגמאות נוספות לפתיח כזה בתוכניות אופוס קמפוס בהמשך הדף  

שלחו את תשובותיכם עם שמכם המלא!

ל : radio@mscc.huji.ac.il עבור סדנת כתיבה

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

 

 

 

סדנה לעריכת תוכניות מוסיקה ברדיו  קורס 50751

מנחה: מר שלמה ישראלי.

 

הרצאת מבוא לקורס

 

דף עזר לעבודת סיום הקורס (להורדה)

 

מצגת ר"ש

 

דף ר"ש

 

הנחיות להכנת אייטם

 

דברי קשר1

 

דברי קשר2

 

גרף תוכנית

 

אפקטים קוליים - עזר לעורך תכנית

 

דוא"ל של מר ישראלי:

mailto:shra@netvision.net.il

shlomois@gmail.com

 

חזרה לראש הדף

 

 

 

 

 

 

קורסי קיץ   

בעולם רב ערוצי הפועל בטכנולוגיות דיגיטליות,  כלי עריכה ושידור דיגיטליים

מאפשרים לכל אחד להקים תחנת רדיו משלו. נלמד באולפן הרדיו המשוכלל שלנו

הגשה,  הקלטה ועריכה דיגיטלית,  עריכת מוסיקה ואפקטים,  כתיבה לרדיו 

ובניית שרת שידור. 

ההוראות לבניית שרת השידור נמצאות בקישורית הזאת

http://shoutcast.com/download/

הקורס מבוסס  על עבודה מעשית והתנסות אישית. כל תלמיד על פי הקצב המתאים לו

כל חומרי הלימוד נמצאים כאן למעלה בדף הסדנאות. התלמידים  מוזמנים להמשיך את עבודתם

האישית בבית גם לאחר סיום הקורס

 

 picture of studio           picture of studio         picture of studio

 

מחנה קיץ נוער שוחר מדע מחזור א' יולי 2003

האזינו לתוכנית הסיום השלמה

 

 

 picture of doron             picture of asaf          picture of ori          picture of noam

                 זה מרגיז אותי                    ראיון        Raindrops in Hell                                     

              שירים שאהבתי                                                    מרגיזים אותי                                     

 

 picture of amos              picture of david           picture of raz         picture of tali

          הדרקון האחרון                                                     הילד מרשומון                       סאטירה

שירים שאהבתי

 

picture of shaun             picture of motti         picture of hadas           picture of dikla

                    סיפור דרמתי                   שירים שאהבתי                  סיכום

            רשומון                             ביקורת שירים 

 

חזרה לראש הדף

 

מחנה קיץ נוער שוחר מדע מחזור ב' יולי 2003

האזינו לתוכנית הסיום השלמה

 

 

picture of orit            picture of ori          picture of uri           picture of ortal

מילון נפתח                     שירים שאהבתי          ויכוח על  יהודים  וערבים         ראיון עם אמא     

                                                                                                    

 

picture of harel             picture of elai            picture of yael           picture of adi

סרטים                        שירים שאהבתי                עבודה באוזניים                     אמריקה    

                                                                                              

 

picture of alon             picture of hila             picture of nimrod           picture of uri

               עגנון על 50 שקל                 ריבית                  הדגמת אפקטים והגשה             רעידת אדמה  

                         שירים שאהבתי  

אמריקה

                                                               

 

מחנה קיץ 2005  

 

 

חזרה לראש הדף  

 

 

אורחים בסדנאות

כתה ט4 - הגימנסיה העברית 2  דקות

הוקלט בביקורה של הכתה באולפני רדיו הר הצופים 17.1.01

 

ג'וזף  שפרינצק  -  אומן קול

 

 

חזרה לראש הדף

 

 

  © The Hebrew University of Jerusalem. All Rights Reserved