סיפורי רדיו אחרי תהליך עיבוד ועריכה תש"פ
סיפור מורכב לרדיו מוסיקה ואפקטים. בשלב הראשון של הכתיבה לרדיו אספנו חומרים רעיונות וקובצי קול. שאלנו מי הגיבור בסיפור שלנו, הגיבורים? מה הם רוצים / צריכים? קורה משהו. איך הם מגיבים? על פי אופיים ! מה תהיה תוצאת תגובתם? שלילית / חיובית...קבלנו הנחת יסוד - סיבה ותוצאה. אולי שתי הנחות יסוד... התוצאה הוקלדה למסמך וורד. ואם ידענו את התוצאה מראש. שאלנו מי גרם לה להתממש? מה גרם לה להתממש? התאמנו את כול חלקי הפאזל.
בשלב "הכתיבה" השני אנחנו מקליטים קודם כל את המספר / שחקנים / אפקטים אחר כך בתוכנת העריכה נניח את קובצי ההקלטה בערוצים השונים ונקשיב. רעיונות עריכה גורמים לשינויים. לא בהנחת היסוד ! בפרטים, בניואנסים של התאמת מוסיקה ואפקטים. גם יכולים לצוץ רעיונות להפוך את הסיפור לסדרה, הכול פתוח. במניפולציה על קובץ קולי נוכל להאט את קצב הדיבור, לתקן הגייה ואי בהירות. להוסיף הד, לעבות או לשנות את אופי הקול את עוצמתו. וכו'... דוגמה לתוצאה סופית בתוכנת העריכה נראית כך:
עוד דוגמה של יצירת סדרה לרדיו: סיפורים לפני השינה.
ננסה עכשיו גם תרגיל דמיוני שבו הדמות רוצה לצאת משליטתה של הכותבת ולתאר מקרה שפרטיו שונים ואולי הגיוניים יותר.
זיכרון. הקלטנו לסמרטפון. גם הקריין בגרמנית הוקלט לסמרטפון.
סיום סיכום
לַצַּיָּר פָּלֶטַת צבעים וּמִכְחוֹל לעורך פעלולי צליל וּמִשְׂחָקוֹל
|