1_10_2

 

אנחנו משפיעים איש על רעהו בדיבור ובהבעה. חוזרים על מה ששמענו ומתרגלים לומר מילה או ביטוי לא כמו שהם אמורים להישמע. זה קורה גם כשקוראים סיפור מנוקד. בקטע הבא תוכלו לשמוע ולראות סיפור מוכר מאד שאמא של אלעד, סופי, קוראת מהספר. תוך כדי קריאה אסמן לכם בצבע צהוב איפה היא טעתה בקריאה.  יש לה הסבר מעניין לכך: סופי:  "לא נולדתי בארץ ולא למדתי בבית ספר בארץ ואף פעם לא למדתי לקרא עם ניקוד. אני נכנסתי לכתה כשהניקוד לא היה קיים בספרים. מכתה גימל מתעלמים כבר מהניקוד. א'  ב' זה הזמן של הניקוד".   אני: "אם אני עכשיו מעיר לך ואומר לך, סופי תשמעי, מהיום כשאת לוקחת ספר, תקפידי, נגיד יש לך  ו + כל  ו  ועוד  כל , אל תגידי וכל,  תגידי וכל דבר. תוכלי לעמוד בזה?" סופי: " אני אקפיד. אני חושבת שכן.  אני: " אם יש הנחיה כזאת" סופי: " אז אני אצליח"  זאת החלטה טובה לטובת הילדים שלנו.  אז בואו נקשיב ונראה את הסיפור: